Check the settings
معماری
خانه / آموزش های کسب درآمد از اینترنت / راه کارهای موثر در بهبود کسب و کار آنلاین
درآمد_اینترنتی
درآمد_اینترنتی

راه کارهای موثر در بهبود کسب و کار آنلاین

چگونه می توانیم کسب و کار آنلاین خود را بهبود بخشیم؟

این روزها بهبود کسب و کار آنلاین یکی از دغدغه های افرادی است که سعی در کسب درآمد آنلاین دارند. اشخاصی که از سعی می کنند از طریق فروشگاه اینترنتی، کانال تلگرام و پیج اینستاگرام به کسب درآمد آنلاین بپردازند همیشه با این دغدغه روبرو بودند که چه کارهایی را باید انجام دهند یا انجام ندهند تا بتوانند به درآمد خوبی دست پیدا کنند. فارغ از اینکه طرح کسب و کار شما چیست و در چه مرحله ای قرار دارد، لازم است اصول زیر را به صورت کامل مطالعه کرده و رعایت کنید تا بتوانید به موفقیت دست پیدا کنید.

پلن درآمد زایی روشن و دقیق داشته باشید

در گام اول مشخص کنید هدف اصلی شما از راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی یا کانال و پیج اینستاگرام چیست؟ کم ترین و سخت ترین راه درآمدزایی از یک سایت یا کانال و پیج اینستاگرام گرفتن آگهی های تبلیغاتی است چرا که رقابت بسیار تنگاتنگی در این زمینه وجود دارد و ممکن است زمان زیادی نیاز باشد تا به مرحله ی درآمدزایی برسید. ضمن اینکه میزان درآمد از این طریق نسبت به ارائه محصولات خوب، کمتر خواهد بود (مگر با شرایط خاص). پس اینکه بدانید دقیقا بعداز ۳ ماه و ۶ ماه و یک سال به چه مرحله ای از درآمدزایی خواهید رسید بسیار حیاتی است و هدف اصلی خود را بر روی دریافت بنرهای تبلیغاتی قرار ندهید.

تعهد و پایبندی به اصول کاری خود

اگر به فکر درآمدهای عالی از اینترنت هستید (همانطور که افراد زیادی به آن دست پیدا کرده اند) باید خود را در حد عالی از مسئولیت پذیری و برنامه ریزی قرار دهید. در هیچ کجای دنیا و در هیچ دوره ای از تاریخ، هیچ کس به گزاف به ثروت دست پیدا نکرده است. این تفکر که درآمد از اینترنت کار ساده و پیش پا افتاده ای است کاملا اشتباه است. باید سعی کنید خود را به کار منظم و هدفمند بر روی پروزه و هدف خود پایبند کنید. فراموش نکنید که درآمد پایین برای سطوح پایین جامعه، درآمد متوسط برای افراد متوسط جامعه و درآمد عالی برای افرادی با روحیات عالی است و مردم بابت کیفیت پایین یا متوسط هزینه های عالی پرداخت نخواهند کرد.

به مشتریان خود احترام بگذارید و برای آنها ارزش قائل شوید

معمولا افرادی که تجربه کافی در ارتباط با مشتریان ندارند تصور می کنند صرفا با داشتن یک محصول خوب می توانند به موفقیت دست پیدا کنند و فروش بالایی داشته باشند و تفکری در لایه های زیرین افکار خود دارند که مشتری مجبور است کالا یا خدمات آنها را خریداری کند و به عبارت دیگر در قلب خود هیچ احترامی برای مشتریان خود قائل نیستند. مشتری شما برده شما نیست و در واقع با پرداخت کردن هزینه محصول شما را به سود می رساند. پس لازم است برای شخصیت وی ارزش قائل باشید و با دیدی مثبت به وی نگاه کنید.

تغییر این نگرش ساده باعث ایجاد موجی از احساسات مثبت به سمت مشتری خواهد شد. کلمات و دیالوگ های شما با مشتری تغییر خواهد کرد و حس اعتماد و دوستی را بین شما و مشتری ایجاد خواهد کرد. شک نداشته باشید تا حس مثبت و اعتماد را در مشتری خود ایجاد نکنید نمی توانید موفقیتی در فروش آنلاین کسب کنید.

پس با تفکری مثبت نسبت به مشتری از کلماتی محبت آمیز، اعتماد ساز و احترام آمیز استفاده کنید و تاثیر آن را به سرعت در کسب و کار آنلاین و حتی سنتی خود ببینید.

شبکه های اجتماعی اهرم موثر برای رشد

شبکه های اجتماعی مانند گوگل پلاس، اینستاگرام ، لینکدین، فیس بوک و … و پیام رسان هایی مانند تلگرام و سروش همگی ابزارهایی بسیار قدرتمند برای معرفی شما و محصولات شما هستند.

هر روز میلیون ها کاربر به صورت منظم از این ابزارها استفاده می کنند و این امر بستر بسیار خوبی را برای معرفی و گسترش کار شما فراهم می کند. موتورهای جتسجو خصوصا گوگل به شبکه های اجتماعی توجه زیادی دارند و اگر دارای سایت باشید فعالیت در این شبکه ها و معرفی سایت و محصولات خود باعث بهبود و بالا رفتن نتایج جستجو خواهد شد و اگر سایتی ندارید برای معرفی محصول و خدمات خود حتما از قدرت شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها غافل نشوید.

در مقاله ای مستقل به نحوه فعالیت صحیح در شبکه های اجتماعی می پردازیم.

خلاقیت موفقیت شما را در کسب و کار آنلاین تضمین می کند

موفقیت در کسب و کار آنلاین کشتی کج نیست که هر چقدر قدرت و خشم بیشتری بخرج دهید احتمال پیروزی بیشتری را داشته باشید. کسب و کار آنلاین دانش، جدیت و تمرکز خاص خود را می طلبد و نیاز به گرفتن راهنمایی از افراد زبده و پیاده سازی توصیه ها است.

جهت بهبود روند فعالیت کسب و کار آنلاین خود از افراد خلاق و مشاورین این امر مشورت بگیرید

اگر می خواهید اپلیکیشنی طراحی کنید که از آن کسب درآمد کنید، و یا اگر می خواهید سایت فروشگاهی داشته باشید و یا از طریق شبکه های اجتماعی به کسب درآمد بپردازید به یاد داشته باشید که با خلاقیت طرح ها و ایده هایی را پیاده سازی کنید که رقبای شما از آن غافل شده اند. نیازها و کمبودهای حوزه فعالیت خود را به دقت مطالعه کنید و برای پیاده سازی آن مشورت بگیرید. تنها در این صورت است که می توانید در کار خود خلاقیت لازم را اعمال کنید. و مهمتر از آن اینکه خلاقیت برای همیشه لازمه کار است و نه فقط در شروع یک طرح و ایده. نقش خلاقیت در ادامه و گسترش کسب و کار آنلاین بسیار حیاطی و پررنگ است.

پشتیبانی و پاسخ گویی به سوالات

یکی از مواردی که در کسب و کار آنلاین بسیار حائز اهمیت است و راه های ارتباطی مشتریان با شما و پشتیبانی و پاسخ گویی به سوالات قبل و بعداز خرید است. من در بررسی های متعدد و مشاوره های مختلفی که به صاحبان کسب و کار می دهم همیشه این کمبود را مشاهده می کنم. مشتریان وقتی از فروشگاه حقیقی (نه مجازی) خریدی را انجام می دهند بخاطر اینکه در صورت وجود مشکل می توانند به آنجا رجوع کنند از خرید خود رضایت دارند و شما هم باید در کسب و کار آنلاین این کمبود را با راه های ارتباطی مطمئن و پاسخ گویی به موقع برطرف کنید. هرگز تصور نکنید که یک سایت فروشگاهی یا کانال و پیج اینستاگرام راه اندازی می کنید و از آن به بعد بدون نیاز به حضور و فعالیت شما و تیمتان صاحب درآمد عالی خواهید شد. 

در موفقیت کسب و کار آنلاین محتوی حکم پادشاه را دارد

اگر بخواهیم اولین عامل و اصلی ترین عامل موفقیت در کسب و کار آنلاین را نام ببریم چیزی نیست جز داشتن محتوای جذاب، متنوع و مفید. محتوای عالی نه تنها باعث وابسته شدن بازدید کننده به سایت یا کانال شما خواهد شد بلکه باعث جلب نظر موتورهای جستجو نسبت به سایت شما شده و بازدیدکنندگان بیشتر به سایت شما هدایت خواهد شد. آنچه برای موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد محتوای می باشد. یکی از المان های مهم موفقیت در سئو و جذب بازدیدکننده توسط موتورهای جستجو محتوای اصولی و مفید است.

نوشتن و تهیه محتوای صحیح و متناسب با موتورهای جستجو نیازمند آموزشی مستقل است که پیشنهاد می کنم این محصول را از بخش فروشگاه تهیه کنید و اگر بدون رعایت این اصول سایت خود را اداره کنید به موفقیتی دست پیدا نخواهید کرد.

نتیجه گیری: با داشتن هدفی روشن از کسب و کار آنلاین خود، تعهد و پایبندی به هدف خود، تعریف پلن درآمدزایی مشخص، احترام به بازدیدکنندگان و مشتریان، ارائه محتوای اصولی و غنی، داشتن خلاقیت از ابتدا تا انتهای کار، استفاده از همه ابزارها خصوصا شبکه های اجتماعی برای گسترش کار و در نهایت پشتیبانی و پاسخ گویی به بازدیدکنندگان و مشتریان خود می توانید کمک زیادی به کسب و کار آنلاین خود کرده و گامی موثر در بهبود عملکرد شرایط خود بردارید.

موفق و پیروز باشید

 

راه کارهای موثر در بهبود کسب و کار آنلاین

لطفا امتیاز خود را نسبت به کیفیت این مقاله مشخص کنید

User Rating: 5 ( 1 votes)

درباره ی یاسر اخگری

من یاسر اخگری از سال 1385 به حرفه طراحی سایت و برنامه نویسی تحت وب مشغول هستم. به جوملا و وردپرس و cms های دیگر مسلط هستم. طی سال های فعالیتم سایت های زیادی را راه اندازی کردم. در سال های اخیر در زمینه بازاریابی اینترنتی و کسب و کار آنلاین فعالیت های زیادی داشتم و بر روی روش های مختلف کسب درآمد از اینترنت متمرکز شده ام. همچنین در زمینه های مختلف بازاریابی و ارتباطات در دوره های مختلف شرکت کرده و در جلسات اساتید بنام کشور همچون "دکتر سمیرا ذاکرانی" ، "پروفسور کیوان کیان" ، "دکتر نمازی" ، "دکتر امیر طباطبایی" ، "دکتر جمال قمری" ، "دکتر محمد سیدا" ، "دکتر مارال اسکندری" شرکت کرده ام. تخصص اصلی من طراحی سایت، بازاریابی اینترنتی و شبکه های اجتماعی و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) می باشد و تا کنون آموزش های زیادی در این زمینه ها داشته ام.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =

قالب وردپرس